Sunday, August 27, 2006

En ny verden åbner sig.

Sidste år i oktober, pakkede jeg min lejlighed ned i Kbh, for at rejse med min kæreste til Sicilien, hvor han kommer fra.
Det var med spændning, forventning, sommerfugle i maven og en lille smule nervøsitet at jeg tog afsted. Jeg er en stor beundrer af Italien og har boet og arbejdet ved Gardasøen i knap 4 år. Og jeg har da også været på ferie en gang på Sicilien, i byen Taormina...men jeg havde aldrig sat mine ben omkring Palermo, som nu skulle være mit nye hjem.
Jeg anede ikke meget om hvad der ville vente mig, men det betød ikke så meget, for jeg var opsat på nye eventyr og desuden følte jeg mig stærk og parat til at blive konfronteret med hvad som helst, fordi at vi var 2 som ville støtte/støtter hinanden i alt.
Desuden rejste jeg af sted, med følelsen af at være UTROLIG privilligeret, fordi at jeg p.g.a teknologien som den er i dag, havde mulighed for at rejse ud i verden, uden at være nødsaget til at vinke farvel til min uddannelse...det er da helt vildt fantastisk og det betyder rigtig meget for mig.
Jeg drog afsted under mottoet : "Hellere fortryde noget jeg har gjort, end noget jeg aldrig fik gjort"
Det er på godt og ondt at man går verden i møde. Det kan være både sjovt og dejligt, hårdt og trist at være en del af noget nyt...men jeg har ALDRIG fortrudt:)
Men hvad vil det sige at være fremmed i en anden kultur?

10 Comments:

At Monday, 28 August, 2006, Blogger Malene :) said...

Hej søde AnneMette,

Hvor har du været flittig, din side ser kanon godt ud. - Og du fandt ud af det med billedet.
Glæder mig til at læse mere på din blog. Sjovt om jeg kan nikke genkendende til nogle af dine oplevelser......selv om vi rejste ud på en anden måde!

Vi snakkes
Knus Malene

 
At Monday, 28 August, 2006, Blogger lis faurholt said...

Halooo! Allerede curser-effekt! Det tegner sandelig godt - den rette legeånd ;)
Vi leges
Lis

 
At Tuesday, 29 August, 2006, Blogger Anne-Mette said...

Hej Yvonne.
Dr kommer helt sikkert billeder fra Sicilien...men p.t bliver jeg ik Danmark indtil 1. oktober...så det bliver ikke lige med det samme. Hvis det kunne interessere dig, så ligger der nogle billeder fra Sicilien (i min naturfagsblok) hvis du går ind i "View my complete profile" under "Ciccia"
Vi ses:)
Anne-Mette

 
At Tuesday, 29 August, 2006, Blogger Vivian said...

Hejsa

Jeg vil også lige lægge en hilsen til dig. Håber at vi få lært hinanden lidt bedre at kende på næste seminar.

Du har været meget flittig og kreativ med din side.

 
At Tuesday, 29 August, 2006, Blogger Helen said...

Hej Anne-Mette

Hvilket mod - fremmed i en ny(gammel) verden! Også hatten af for dig fra min side !

Venligst
Helen

 
At Wednesday, 30 August, 2006, Blogger lilian said...

Hej Anne-mette

Så er du allerede igang - så godt!
-og med curser-ur....
Er du egentlig selv heroppe - eller er Francesco med?

Vi snakkes, når der kommer lidt mere gang i de andre fag..

Hilsen Lilian

 
At Saturday, 02 September, 2006, Blogger Malene :) said...

Hej AnneMette,

Ville bare høre om du "stortrives" herhjemme i det regnfyldte DK...*G*
Hvad er der sket med dit billed AM? Feltet er helt blank med en rød/blå stribe tværs hen over????
Ser det også sådan ud hos dig?
Her lørdag aften hygger familien forand tv med en gammel Morten Kock film (ungerne elsker dem) efter en lang dag i haven. Hvad med dig, er du ude for at gøre København usikker????
Fortsat god weekend
Knus Malene

 
At Tuesday, 05 September, 2006, Blogger Anne-Mette said...

Hej Malene. Ja den er da virkelig gal med mit billede...jeg troede at det kun var på min søs' computer...men det er det samme her hos mine forældre...Det må jeg lige have styr på. Vi snakkes ved om Flickr.
Knus
A-M

 
At Wednesday, 06 September, 2006, Blogger Lene said...

Hej AM
Sikke flot du har startet din blog op... Jeg er sikker på at du bliver glad for Multimedie.

Knus Lene

 
At Wednesday, 06 September, 2006, Blogger Helen said...

Hej Anne-Mette

Hvis du skulle beskrive nogle kulturelle forskelle mellem Danmark og Sicilien, hvilke falder dig da først ind?

F.eks.hvilket børnesyn (syn på børn og barndom)er "almindeligt" på Sicilien?

Mange hilsner
Helen

 

Post a Comment

<< Home